duminică, 31 decembrie 2017

Multumesc, 2017! Looking forward to 2018!



Iata-ma ajunsa la inca un final de an plin de  bucurii, provocari, proiecte incepute, impliniri si lectii invatate. In seria celor de pana acum, evident: #reinventyourfuture :)

Anul meu arata in, imagini si cuvinte, cam asa:

*implicare civica - in contextul emiterii / abrogarii / reinventarii OUG13, in 2017 am inteles (inca o data) ca viitorul nostru depinde de gradul de implicare al fiecaruia dintre noi. Majoritatea isi doreste "sa vina cineva" sa schimbe lucrurile pentru noi, desi, acel "cineva" exista si se numeste "eu", "tu", "el", "ea" etc . E important sa ne spunem punctul de vedere atunci cand avem ocazia si de fiecare data cand consideram ca e cazul: in primul rand, la vot. In al doilea rand, atunci cand vrem conditii mai bune de viata: de la cei carora le-am dat votul nostru, sa le trimitem / cerem proiecte, sa ne implicam in realizarea lor. Stand cateva zile la lucru in Piata Victoriei, in gerul din februarie, am realizat ca viitorul poate sa fie misto, cel putin, asa aratau cele cateva sute de mii de luminite la unison. E ceva ce trebuie sa ducem mai departe.

*miscare, sport - (proaspata) triatlonista din mine si-a mai depasit o borna, acum putand spune despre mine ca sunt Iron(wo)Man. A fost greu, cu multe momente in care am zis ca voi renunta, pe principiul "ce rost mai are", in special la bicicleta (:D) dar faptul ca nu am renuntat mi-a intarit caracterul. Spre final de an, am devenit super constienta de cat bine mi-a facut miscarea. Vasile Osean, medicul meu sportiv care mi-a analizat analizele anuale a constatat ca "sportul mi-a salvat viata" la propriu nu doar la figurat. Avand probleme cu tiroida prin 2008 - 2010, markerii periculosi care au ramas inca la valori ridicate de atunci au scazut de la un an la altul, in ultimul an scaderea fiind la jumatate. Despre toate celelalte precum vitalitate, tonus, energie, nu cred ca mai are rost sa le mentionez ca toata lumea le stie probabil. In plus, imi place sa mananc iar faptul ca fac sport zilnic, de ce sa nu recunosc, ma ajuta sa raman in limite de greutate normala. Cu alergare, inot si bicicleta, am diversificat modalitatile de a face sport, de a iesi cu prietenii pe la concursuri, de a imbina sport, placere si utilitate n fiecare locatie in care am ajuns. Sportul a devenit a doua natura si imi place sa cred ca nu ma voi opri vreodata.

*sanatate - am trecut separat capitolul pentru ca aici as include toate celelalte in afara de sport. In primul rand, analizele anuale. Profit de faptul ca jobul in corporatie imi asigura un abonament la un lant de clinici private si merg in fiecare inceput de an la analize generale. Ma asigur ca e totul in regula, asa cum e normal pentru fiecare dintre noi. In al doilea rand, relaxare de fiecare data cand corpul o cere, prin masaje sportive (total diferite de cele in care esti mangaiat, pe muzica lenta, credeti-ma). Cele 8 ore de stat pe scaun, pentru majoritatea dintre noi, ne vor aduce in schimb la dureri de spate (printre altele si atrofierea muschilor) care ne vor omori pe la 50-60 incolo. Este important sa constientizam asta si sa ne aducem aminte de intinderea muschilor si aducerea lor la pozitiile normale.

Apoi, urmatorul aspect la capitolul sanatate, somnul, una dintre cele mai importante activitati si, totodata, cea mai subapreciata de catre majoritatea. Somnul nu este ceea ce ramane de facut dupa ce ne terminam treaba, ci "activitatea" pe care ar trebui sa o punem in agenda, cu reminder daca se poate, in intervalul 22.00 - 05.00/06.00. Poate parea paradoxal cand zic "activitate" deoarece corpul nu se misca, in schimb, creierul da. In timp ce toate celelalte organe fac shut down, creierul isi incepe activitatea intensa de curatare a reziduurilor de peste zi, intr-un mecanism pe care nu-l credeam posibil. In plus, melatonina, este unul dintre cei mai puternici antioxidanti din corp, asa ca va las pe voi sa descoperiti cand e secretata de organism, cum poate actiona cel mai bine si care sunt efectele amanarii somnului catre 23.00 - 24.00 - 01.00 si mai incolo. Este un subiect extraordinar, poate o sa-l descoperim impreuna cu o alta ocazie.

Mancarea, lectia patru din capitolul sanatate, in acelasi ritmuri ca anii precedenti plus o schimbare. Ritmurile cunoscute, cat mai multe legume, fructe, salate, seminte & nuci. In functie de antrenamente si competitii, alternam carbohidratii si proteinele dupa necesitati. Schimbarea? Anul asta, dupa 6 ani fara carne, am reintrodus-o in alimentatie, pentru a vedea daca exista o diferenta fata de precedentii. Sunt tare curioasa cum vor iesi urmatoarele analize si scanare de antioxidanti din corp. In rest, toate celelalte au ramas neschimbate iar salatele pe care le fac (atat la birou cat si acasa) sunt "moment publicitar" b e s t i a l e, dupa vorbele cunoscatorilor 🙊

*Educatie - Exista o vorba, ce nu folosesti, nu stagneaza ci involueaza si la fel se intampla si cu mintea noastra. Cea mai mare investitie am facut-o in carti, cursuri, seminarii si sute de articole online, de departe cel mai interesant an din acest punct de vedere. Domeniile de interes au fost diverse: dezvoltare personala si profesionala, relatii intime & sociale, comunicare, educatie financiara & investitii,  printre care amintesc:
# continuarea cursurilor cu Adrian Nuta (TIF - thinking is fun, Uphill - dezvoltarea atentiei), o persoana extraordinara si un profesor la care mergi de placere, sistemul de invatamant a pierdut un activ inestimabil odata cu demisia din sistem. Din cate am citit intamplator online, la cursurile sale era intotdeauna full, nu doar de studentii din serie dar si de prieteni ai acestora, persoane care nu erau din aceeasi universitate :)
# finalizare modul DC1 (Diamond Cutter) cu Livia Soare si Octavian Baban
# 6 cursuri de finante personale si investitii cu BCR, Gina Calagiu, Florin Pasat, Liviu Pasat, Valentin Nedelcu si Lorand Szasz.
# psihologie practica cu Pera Novacovici
# wellbeing cu Anne Plesuvescu
# dezvoltarea feminitatii si sexualitatii cu Liana Buzea
# performance potential cu Matthew Hussey & Mark Manson
# cursuri de limbi straine online cu Babbel si Duolingo
# sute de articole & carti & filmulete despre anatomia organismului uman, practici de relaxare (meditatie, yoga), psihologie aplicata, neurostiinte

*Profesie - odata cu preocuparea mea pentru administrarea bugetului personal, am descoperit un nou rol care mi s-a potrivit manusa si anume acela de Profesor de educatie financiara in proiectul "Scoala de bani" din BCR. Ca multe alte puncte de interes, a inceput ca o metoda de a-mi rezolva o problema personala, apoi s-a transformat pe zi ce trece, trecand in zona de curiozitate si placere. Am ajuns astfel sa vorbesc oamenilor despre administrarea banilor proprii, atat in categoria elevi/studenti cat si adultilor, de la asociatii cu mame singure si copii pana la companii IT, pharma, banking, institutii de stat etc. Si aceasta transformare m-a dus in locuri cu oameni duferiti, am creat conexiuni noi, am invatat lucruri extraordinare, am ajuns pana la Viena pentru un schimba de experiente cu omologii nostri din Erste. Poate, cea mai mare surpriza, exact pe 28 dec, aceasta noua pasiune mi-a adus si un parteneriat cu BiziLiveTV, unde, voi modera emisiuni legate de, evident, educatie financiara :)

*Parteneriat - toate aceste cautari si transformari din ultimii patru ani de reinventare si, mai ales din 2017, m-au facut un om mai intelept, mai lucid, mai rabdator, mai intelegator, atat cu propria persoana cat si cu ceilalti. Am reusit sa fac pace cu mine si trecutul meu, am reusit sa inteleg ce nu pot schimba si sa accept asta, ce pot schimba si sa lucrez la ele. Intr-un context atat de favorabil si dupa multi ani in care am lasat acest aspect undeva in plan tertiar sau chiar mai jos, s-a nascut genul de parteneriat pe care il imaginam de multa vreme iar acum, pot spune ca el s-a implinit, asadar, nu mai sunt singura in drumul meu ci am langa mine o persoana puternica si un sprijin extraordinar, alaturi de care imi doresc sa descopar perioada urmatoare. Avem resurse incredibile in noi, de a munci si reusi in multe, dar frumusetea unui drum in doi, este intotdeauna mai presus decat calea unui razboinic singur in lupta sa 😍

E bine sa revizuim ziua, saptamana, luna sau anul care tocmai se inchid, pentru a sti ce lasam in urma, ce perpetuam si catre ce ne indreptam. A devenit si asta un obicei #dupa2013 sau momentul care imparte viata mea de dinainte si dupa :) Multumesc anului 2017 pentru tot ce mi-a adus in cale, bune si provocatoare si privesc cu incredere in viitor, mai exact la versiunea mea de dec 2018 pentru a vedea cine voi fi atunci.

Adriana, cea recunoscatoare! 😇




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu